Har du ett byggföretag? Om det är så att antingen du själv och, eller dina hantverkare är ute hos kunder på olika uppdrag är det en mycket smart idé att alltid göra reklam för det egna byggföretaget. Det kan man göra genom att skaffa sig tryck på arbetskläderna. Det viktigaste som bör vara tryckt på arbetskläderna är förstås namnet. Om man klart och tydligt ser namnet på företaget som de arbetar för, så är det bland det absolut viktigaste. Sedan bör man klart och tydligt ser hur man kommer i kontakt med företaget; telefonnummer och e-postadress.
Sedan är en tydlig och helst en vitsig slogan bra. En slogan bör handla om vad man erbjuder. Nike har till exempel "Just do it", Coca-cola har "Have a Coke and fun". Flera svenska kommuner har egna slogan som "Välkommen till Trosa – världens ände" och andra mer eller mindre lyckade slogans. Det här är faktiskt svårt, för det kan bli väldigt fel. Som slogan som lydde "Vårt bröd är lika god som er frus bak", alla minns den fyndiga slogan, men ingen minns vilket bageri det var. På det sättet bör man hitta på en fyndig slogan som klart och tydligt talar om vad det är man erbjuer som företag, men inte en så fyndig slogan så att man glömmer vilket företag som slogan gjore reklam för. Nu är det ju inte säkert att just en slogan ryms som tryck på arbetskläderna, men namnet och kontaktuppgifter är mycket viktiga. Det ger ändå effekt om alla arbetare har samma färger och tryck på sina arbetskläder. Då bör man tänka på att inte bara skaffa tryck på arbetsbyxor och en t-shirt, utan att skaffa samma färger och tryck på vinterjackor, sommarjackor, sommarshorts och kanske på kepsar. Först då blir det tydligt vilket företag som byggjobbarna kommer från.
Om du inte känner till något företag som arbetar med tryck på arbetskläderna kan man googla "tryck på arbetskläder" och då se vilka förslag som Google ger då du googlar det. Sedan kan man ta kontakt och fråga om priser. Välj sedan den med bäst priser och som har bäst service, bemötande och bäst affärsidé. Har de dessutom stor erfarenhet av marknadsföring och hur man tänker så att man gör bästa tänkbara reklam är det en bra handel. Eller fråga någon annan som arbetar i branschen om de känner någon bra som trycker arbetskläder.